Omfattende investering skal forbedre oplevelsen ombord Ruten mellem København, Frederikshavn og Oslo havde i 2023 700.000
passagerer, og ambitionen er at øge dette tal yderligere i de kommende år. En vigtig del af denne indsats er omfattende investeringer i at opgradere skibene.
Hovedfokus vil være på kahytterne, men andre områder ombord vil også blive gennemgået.
“Vi vil nu arbejde med at udvikle oplevelsen. Det er en stor fornøjelse, at vi kan lægge ud med så omfattende en istandsættelse af skibene, som vi har besluttet,” fortæller Kim Heiberg, der er Executive Vice President og ansvarlig for ruten København-Oslo. Kim Heiberg har de seneste 7 år været ansat som Route Director under DFDS og akkompagnerer nu den nye ejer.
“Det er en fantastisk mulighed og et stort ansvar at være en del af at udvikle en så veletableret rute som den mellem København og Oslo,”
Gradvis transformation
For passagererne vil der ikke være mange synlige ændringer de kommende måneder, idet transformationen sker gradvist. Eksempelvis foretages bookinger fortsat på DFDS’ bookingplatform – også i 2025. Ruten bliver indledningsvist markedsført under DFDS-brandet, men et nyt navn og brand er på vej. I spidsen for denne udvikling er et kendt ansigt i rutens ledelse: Kevin Helsinghof, der vender tilbage i rollen som Vice President for Salg og Marketing for ruten, efter han de seneste år har været ansat andetsteds.
“Det er en unik mulighed at skulle udvikle et nyt navn og brand for et så historisk produkt, og vi er heldige at Kevin vender tilbage. Vi glæder os nu til at søsætte det nye navn og brand i løbet af næste år,” afslutter Kim Heiberg.