Sara kommer fra en tilsvarende stilling som kommunikationschef i den danske teknologi- og forsvarsvirksomhed Terma, og har tidligere arbejdet som kommunikations- og presserådgiver i Københavns Lufthavne gennem flere år. Hun kommer derfor med stort forudgående kendskab og netværk i den danske luftfartsbranche.
”Der er to ting, jeg virkelig nørder: Luftfart og strategisk kommunikation. Så der er ingen tvivl om, at muligheden for at kombinere de to ting hos Norwegian er mit absolutte drømmejob. Samtidig anser jeg Norwegian for at være det mest progressive flyselskab i Europa, som virkelig rammer hovedet på sømmet i forhold til efterspørgsel og behov fra de rejsende – og som formår at udvikle produktet i takt med, at behovene mere eller mindre konstant forandrer sig. Det glæder jeg mig utroligt meget til at være med til at understøtte – og jeg er stolt af at blive en del af holdet,” siger Sara Westphal Emborg Neergaard.
Hos Norwegian er man også begejstret for ansættelsen, som tilfører den kompetence, man har brug for, for fortsat at udvikle markedet i Danmark, som er et af flyselskabets vigtigste:
”Danmark er et vores største og vigtigste markeder, og vi er dybt afhængige af at bevare og videreudvikle vores gode samarbejde med danske myndigheder og den danske luftfartsbranche. Samtidig har vi også brug for at accelerere indsatsen på det danske mediemarked for at styrke Norwegians brand i Danmark yderligere – og bibeholde positionen som et af danskernes foretrukne flyselskaber. Jeg er derfor rigtig glad for, at vi nu får Sara med ombord, som bidrager med stærke kompetencer og erfaring inden for både strategisk presse- og kommunikationsarbejde og public affairs, og som har indgående kendskab til branchen og miljøet i og omkring lufthavnen,” siger Esben Tuman, kommunikationsdirektør i Norwegian.