Stena Line lancerer chatbot i England

0

Chatrobotten Stina kan give Stena Lines kunder oplysninger om afgangstider, priser og kan besvare de mest almindelige spørgsmål døgnet rundt.

Det kan for eksempel være, om kunder har lov til at medbringe kæledyr om bord, hvordan man ændrer en reservation eller hvilken tid de skal checke ind. Robotten kan hjælpe Stena Lines kunder til at bestille en tur og holde øje med mulige forsinkelser.

Når Stena Line er tilfredse med Stinas præstationer, vil hun blive introduceret til flere markeder og lære flere sprog:

–  Vores mål er at få hende til at tale modersmålet i alle vores regioner. Næste trin er svensk og tysk. Vi ser også på talekommando for at se, om vores kunder kan tale med Stina, som du snakker med Siri eller Google. Sidst men ikke mindst arbejder vi hårdt for at sikre, at Stina kan hjælpe vores kunder i hele bookingprocessen, siger Anders Hellberg, Head of Customer Acquisition & Conversion i Stena Line.

Vil blive verdens første kognitive færgefirma

Ud over en solid teknisk platform spiller de detaljerede oplysninger, indsamlet fra virksomhedens kontaktcenter, også en central rolle. Da den grundlæggende viden var på plads, overtog kunstig intelligens. For hvert spørgsmål som robotten besvarer, spørger Stina, om svaret var okay eller ej. Baseret på disse oplysninger træner hun sig selv uden nogen menneskelig indblanding.

– Dette er et af mange gode eksempler på, hvordan vi bruger kunstig intelligens til at øge effektiviteten og forbedre kundeoplevelsen. Med Stina tager vi et skridt mod at blive verdens første kognitive færgefirma, siger Jari Virtanen, Chief Transformation Officer på Stena Line i en pressemeddelelse.

Share.

About Author

Comments are closed.