Annons:

Zleep tager rengøringen tilbage: ”Det giver en bedre gæsteoplevelse”

”Mange undersøgelser viser, at renlighed er en af de vigtigste værdier, når forbrugerne anmelder hoteller. Og det er klart, at renlighed altid har været vigtig for os, men nu vil vi fokusere yderligere på det selv”. Sådan siger COO i Zleep Hotels, Per Denker Sørensen, som forklaring på at hotelkæden nu insourcer rengøringen af sine hoteller, efter i en årrække at have fået arbejdet udført af eksterne leverandører.

Bag beslutningen ligger en tilfredshedsundersøgelse på Zleep Copenhagen City Hotel, hvor kæden selv overtog rengøringsdriften i januar 2018. Undersøgelsen viser mere end 10 procents bedre gæstetilfredshed med rengøringsstandarden. Og hertil kommer, at Zleep – ifølge egne beregninger – faktisk kan udføre rengøringsarbejdet billigere med egne medarbejdere, end ved brug af de hidtidige leverandører.

Peter Haaber, der er CEO i Zleep Hotels, vurderer således at der kan spares op til 25 % af rengøringsomkostningen i løbet af et par år. ”Tallene vil naturligvis variere fra hotel til hotel, men vores test på hotellet i København viser meget lovende resultater” siger Haaber.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.