Annons:

Virksomheders overgang til bæredygtig og effektiv rejse

Amadeus har gennemført en undersøgelse, der ser på dette skiftende landskab i detaljer gennem interviews med 500 seniorbeslutningstagere med ansvar for forretningsrejser på ti store markeder.

At betale for udgifter med private penge og kræve dem tilbage fra virksomheden blev nævnt som et af de største problemer for Travel Managers. Omkostningerne ved at revidere udlæg, ud over tab af produktivitet som følge af manuelle krav og vanskeligheder med at identificere svindel var også elementer, der blev fremhævet.

Resultaterne af undersøgelsen bekræfter, at der er en vilje til at investere for at drive positive forandringer frem. Mere end halvdelen af ​​virksomhedernes Travel Managers investerer i øjeblikket for at få bedre kontrol over rejseafregningsprocessen. Andre punkter, der er højt på dagsordenen for næsten hver anden virksomhed (48 % af de adspurgte) er implementering af virtuelle betalingsløsninger på virksomhedsniveau for at undgå, at rejsende skal betale ud af lommen, samt at indføre en bedre integration af rejseafregningsteknologi med andre interne systemer.

At hjælpe virksomheden med at nå sine bæredygtighedsmål er et andet vigtigt investeringsområde i de kommende måneder, nævnt af 64 % af virksomhedslederne. Igen er det ny teknologi, der vil drive forandringerne på dette område, og i sin enkleste form kan vi forvente mere bæredygtige rejsemuligheder, baseret på data til at definere klare mål for CO2-reduktion. Forskellige initiativer omfatter: muligheden for at købe bæredygtigt og mere miljøvenligt flybrændstof, give rejsende kontrol og indflydelse over beslutninger, der påvirker miljøbudgetter, og gamification for at stimulere og tilskynde til mere bæredygtige valg blandt medarbejderne.

Kunstig intelligens (AI) og/eller maskinlæring blev anset for at være den vigtigste teknologi inden for rejse- og rejseafregninger både over en etårig og en femårig tidshorisont, blandt et udvalg af muligheder. Digitalisering og digitale betalingsløsninger forventes at få stor betydning i den nærmeste fremtid.

Med stigende rejseomkostninger og et ønske om mere bæredygtige og velfunderede beslutninger ser man med stor interesse på, hvilken rolle fænomener som extended reality og metaverse vil kunne spille for forretningsrejser i de kommende år.

Samlet set forventer Travel Managers i forretningsrejsesegmentet at investere 13 % mere i rejseteknologi i 2024 sammenlignet med sidste år.

– Undersøgelsen viser en stigende forventning og tillid til teknologiens muligheder for at skabe løsninger, der ikke kun er effektive, men også forbedrer medarbejdernes oplevelser. Vi hos Amadeus ønsker at støtte og understøtte disse investeringsstrategier, som har til formål at forbedre håndteringen af ​​rejse- og rejseafregninger, samt gøre det muligt for medarbejderne at træffe mere bæredygtige valg til deres rejser, siger Johan Nordqvist, VP Airlines Nordics og CEO Amadeus Scandinavia.

Amadeus Cytric Easy er udviklet i samarbejde med Microsoft for at opfylde disse ambitiøse og højt prioriterede mål, og tilbyder en komplet løsning inden for digital spend management. Løsningen er integreret i Microsoft Teams og tilbyder en ny digital tilgang til måden, du booker og håndterer rejser på for virksomheder verden over – bygget på samarbejde og innovation.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.