Hele 24 stater fra USA er repræsenteret herunder Alaska, State of Washington, Californien, Sydstaterne, Midtvesten, og ikke mindst Østkysten og Florida.
Den største delegation kommer fra Travel South, som er repræsenteret med 13 destinationspartnere, efterfulgt af Florida, som møder med 11 partnere. Bahamas Tourism har også meldt sig for første gang. Derudover er flyselskaber, biludlejning, Cruise America, Eaglerider Motor Bikes, hoteller og attraktioner repræsenteret.
Den 29. februar starter med en Markeds Insight v/Brand USA og let frokost kl. 12, efterfulgt af 1 ½ time til individuelle møder med udstillerne for medier og rejsebureauer.
Der er to spændende news konferencer kl. 15.30 – 17.00, hvor både Philadelphia og Atlanta vil præsentere de to nye ruter til CPH. Herefter bydes der igen i år velkommen i glædeligt samarbejde med den Amerikanske Ambassadør Mr. Alan Leventhal, som vil åbne messen kl. 17.45.
Den 1. marts er der et helt forrygende line-up til konferencedag i samarbejde med DBTA.
Johannes Langkilde og Anders Agner starter dagen med at gøre os kloge på det Amerikanske præsidentvalg. Efterfulgt af et oplæg ved Group NAO, Signe Jungersted, som sætter fokus på AI. Hvordan vi i rejsebranchen arbejder med kunstig intelligens i dag, og i hvilke aspekter af vores daglige arbejde. Potentialerne. Hvordan bevarer du dit brands autentiske kvalitet i en tidsalder med kunstig intelligens? Hvordan vil rejsende navigere i dette potentielle “hav af falskhed”, der opstår.
Under frokosten bydes der på Kentucky Bourbon tasting efterfulgt af et brag af et panel af tour operatører der gør os klogere på salg af rejser til USA, forecast og hvad de ser som positive og negative trends fremadrettet.
Dagen afsluttes med det altid udbytterige USA Travel Show den 1. marts/fredag med en Visit California Wine reception kl. 14-15.00.