Tysk Turist Information har lanceret kampagnen Ein Smuttur, der skal drage fordel af stamgæsterne i Tyskland.
Ein Smuttur er en nye kampagne, der skal ledes af danske stamgæster i Tyskland. Det skriver Tysk Turist Information i en pressemeddelelse. De søger stamgæster, som kommer til at blive såkaldte “smuttursambassadører”, der guider danske turister i de nordtyske byer:
– Anbefalinger fra venner og familie har den klart største betydning, når danskerne vælger deres kommende feriemål. 27% af alle danske rejser finder sted i Tyskland, og mange af gæsterne er stamgæster, der over en årrække har fået en masse oplevelser og herlige ferieminder i Nordtyskland, siger Bo Schou Lauridsen, Turistchef, Tysk Turist Information i Danmark.
Kampagnen er en videreførelse af en eksisterende kampagne med formål at infomere danskerne, om de muligheder, der er for at tage korte ferier i Nordtyskland.
– Med denne kampagne gør vi stamgæsterne til smuttursambassadører og giver dem derved mulighed for at dele deres erfaringer, oplevelser og historier med os allesammen, siger Bo Schou Lauridsen.
Ambassadørerne vil i løbet af foråret og efteråret guide på i alt otte forskellige rejser til Mecklenburg-Vorpommern, Schleswig-Holstein, Niedersachen, Brandenburg og Bremen.