Indenlandske fritidsrejser i USA er steget kraftigt i løbet af det seneste år, hvilket har drevet rejsebranchens opsving, men uden tilbagevenden af forretningsrejser og internationale indgående rejser – som ikke forventes af nogle analytikere at komme sig fuldt ud før 2024 – er der stadig “en enorm mængde jord at gøre op med “, sagde US Travel Associations præsident og CEO Roger Dow under en mediebriefing. Det samlede amerikanske forbrugstab fra januar 2020 til december 2021 var 730 milliarder dollars, sagde Dow og tilføjede, at organisationen forventer, at indenlandske rejseudgifter i 2022 når 76 procent af 2019-niveauer, med en prognose for internationale udgifter til at nå 72 procent. Yderligere lægger forsinkelsen i tilbagevenden af forretningsrejser og internationale rejser også “stort pres” på tilbagevenden af rejsejobs, sagde han.
Foreningen pressede på for flere foranstaltninger, som den sagde ville anspore rejsegenopretning. Den ene er, at den amerikanske kongres genopretter Brand USA Act, som vil beskytte føderal finansiering til den nationale destinationsmarkedsføringsorganisation og hjælpe med at øge internationale indgående rejser, sagde Dow. “Vi beder også virksomhedsledere om at tage et grundigt kig på vigtigheden af forretningsrejser for produktivitet og succes, såvel som muligheder, der kommer fra at mødes ansigt til ansigt, at få gennemført aftaler og den værdi, medarbejderne tillægger at kunne mødes. personligt,” tilføjede han.
Derudover arbejder USTA på i Kongressen at fremme målrettede midlertidige skattefradrag og fradrag for at stimulere udgifter til forretningsrejser, live underholdning og personlige forretningsbegivenheder, sagde USTAs VP for offentlige anliggender og politik Tori Emerson Barnes.