De samlede omsætning i de sidste fire uger er nu over præ-pandeminiveauer med +5 % for vinteren 2022-23 og +10 % for sommeren 2023, med højere priser.
Tui udtaler, at disse tal understreger “populariteten af vores produktudbud” og er “et vidnesbyrd om vigtigheden af rejser for vores kunder”.
Koncernens omsætning i 1. kvartal, for de sidste tre måneder af 2022, var 3,8 milliarder Euros, en stigning på 1,4 milliarder euro år-til-år, “som afspejler styrken af efterspørgslen og en tilbagevenden til et begrænsningsfrit rejsemiljø, der opnår niveauer over præ-pandeminiveauer (Q1 2019) : €3,7 mia.).
Dets underliggende EBIT (indtjening før renter og skat) viste et tab på €153 millioner, beskrevet som “en stærk forbedring fra år til år (Q1 2022: €-273,6 millioner).
I alt 3,3 millioner kunder rejste i kvartalet, en stigning på en million kunder år-til-år, mens den gennemsnitlige load factor for kvartalet var 85% (Q1 2022: 79%).