Tui siger, at de med platformen vil udvide sin produktportefølje, tilbyde øget valg og fleksibilitet og tiltrække nye kunder. De mener, at de kan erobre en andel af markederne for kun indkvartering.
Koncernchef Sebastian Ebel udtaler: “Overnatning uden transport er noget, vi ikke har haft før. Det er mere og mere vigtigt for kunden, og det vil vi gerne tilbyde.
”Vi vil skabe et Tui-økosystem for at kunne sælge et værelse for en nat eller en dynamisk pakke.
”Vi besluttede at gøre det først i Sverige og rulle det ud i Norden. Hvis det fungerer i fire lande med fire sprog og fire valutaer, ved vi, at vi kan skabe produktet.”
Han tilføjede: “Vi ønsker at vokse og bringe nye produkter ud. Vi er stærke inden for engrospakker, men kun til overnatning kan vores kunder købe fra Booking.com og købe fly med andre flyselskaber. Ved at gøre dette kan vi udvide vores marked.”
Overnatningsplatformen blev lanceret i Sverige den 14. december og vil blive rullet ud i Danmark, Finland og Norge i februar.