Mora Zanzibar vil tilbyde “afslappet, moderne luksus med meget personlig og fleksibel service”
Verdens største rejseoperatør TUI Group, som omfatter TUI Nordic, har for nylig erhvervet det femstjernede hotel ud for Tanzanias kyst inden for sin globale hotelfond.
Det bliver en del af Mora-brandet, som derfor fra foråret 2024 vil blive drevet under navnet The Mora Zanzibar.
I en pressemeddelelse kan det læses, at The Mora Zanzibar vil tilbyde “afslappet, moderne luksus med yderst personlig og fleksibel service”.
TUI mener endvidere, at brandet appellerer til en voksende gruppe af højindkomstforbrugere, som “investerer i oplevelser frem for varer”.
Mora er TUIs tolvte mærke. Det lanceres i forbindelse med den udvidelsesplan, koncernen offentliggjorde tidligere på året, hvor Tui Hotels & Resorts går fra 424 hoteller til 600.
I indeværende regnskabsår er der kommet i alt 41 nye hoteller til, drevet af blandt andet investeringspartnerskaber og franchiseaftaler.
Porteføljen omfatter allerede både globale mærker som TUI Blue, TUI Magic Life, Riu og Royalton samt regionale ditto i stil med Atlantica og Iberotel.