Resultaterne stammer fra en undersøgelse af 100 Travel Managers udført af ITM tidligere på måneden og afsløret på deres Accelerate-konference i Birmingham i sidste uge – foreningens første fysiske konference siden 2019.
Undersøgelsen pegede også på en fremtid med færre forretningsrejser, men hvor Travel Managers påtager sig nye og mere forskelligartede opgaver – herunder rapporteringskrav og bæredygtighedsmålsætninger – og har sikret sig en højere profil i deres organisation. Faktisk sagde næsten to tredjedele (65 procent) af de adspurgte, at pandemien har nedbrudt barrierer med højtstående interessenter.
Undersøgelsen viste, at det at have færre TMC-ressourcer er Travel Managernes største udfordring i øjeblikket, efterfulgt af nye dataforventninger såsom CO2-rapportering og rejse-ROI (afkast af investering).
Reducerede budgetter var den tredjestørste årsag til bekymring, efterfulgt af leverandørressourcer og support og at få styr på ny lovgivning, som blev nummer fem.
Mindre end halvdelen af køberne (48 procent) sagde, at deres TMC var klar til at håndtere den højere forretningsrejsevolumen, selvom respondenterne var mere positive over for online bookingværktøjer, hvor 66 procent mente, at de var klar til at øge forretningsrejsevolumen.