Dette strategiske samarbejde har til formål at styrke Malaysias tilstedeværelse i regionen og øge engagementet med rejsende, turismepartnere og medierne.
Helen Eriksson, som har stor erfaring med turistmarkedsføring og tidligere har repræsenteret Malaysia på de nordiske og baltiske markeder, får igen ansvaret for at promovere Malaysias mangfoldige turismetilbud, herunder landets rige kulturarv, fantastiske naturscenerier og gæstfrihed i verdensklasse.
Udnævnelsen kommer på et afgørende tidspunkt, da 2026 er blevet erklæret som “Visit Malaysia Year”, hvilket markerer en vigtig mulighed for at fremhæve Malaysia som en førende rejsedestination.
“Vi er glade for at genetablere vores tilstedeværelse på de nordiske og baltiske markeder og fortsætte vores samarbejde med Helen Eriksson og hendes team hos KAH Consultants,” siger Sharifah Hafsya, Director of Tourism Malaysia i Haag. – Det dybtgående kendskab til destinationen og det omfattende netværk i regionen vil være uvurderlig til at styrke partnerskaber og øge bevidstheden om Malaysias unikke attraktioner.
Med den nylige lancering af “Visit Malaysia Year 2026”-kampagnen sigter Malaysia på at øge antallet af internationale turister med et mål på 35,6 millioner ankomster og en omsætning på 147,1 milliarder ringgit i 2026.
Malaysia bød velkommen til 64.429 nordiske besøgende i 2024, hvilket svarer til en stigning på 21,68 % i forhold til samme periode sidste år.