Annons:

Teknologi er højeste prioritet, når man vælger TMC

Teknologi er blevet den vigtigste faktor for Travel Managers, når man vælger et TMC, foran omkostninger/gebyrer og Account Management, ifølge undersøgelse fra GBTA og FCM.

Rapporten med titlen The Evolution of Travel Program Technology fandt, at 59 procent af Travel Managers fra Europa, Nordamerika og Asien teknologi som en af ​​deres vigtigste prioriteter, når de ledte efter et TMC.

Med hensyn til prioriteter rangerede teknologi langt foran TMC’s footprint (45 procent), gebyrer/omkostninger (42 procent) og kvaliteten af ​​Account Managemnt/supportteam (40 procent).

Men mindre positivt sagde 42 procent af Travel Managerne også, at TMC-teknologi var et “top smertepunkt” for dem, hvor kun 38 procent sagde, at teknologi var en styrke af deres primære TMC. Det andet svageste område for TMC’er blev set som dataanalyse og rapportering (35 procent), efterfulgt af gebyrer/omkostninger til 24 procent.

Marcus Eklund, global administrerende direktør for FCM, udtaler: ”Undersøgelsen viste også, at i gennemsnit ni ud af ti globale Travel Managers siger, at en konsekvent teknologioplevelse er yderst vigtig. Det er vigtigt, at TMC’er er i spidsen for teknologiske fremskridt for at rådgive Travel Managers og hjælpe med at løse virksomhedernes globale rejseudfordringer. ”

Undersøgelsen af ​​mere end 300 Travel Managers viste, at 96 procent nu havde et online bookingværktøj (OBT) inkluderet i deres programmer, men der var meget lavere brug af andre tjenester, såsom rapportering af dashboards, mobile apps, reshopping-værktøjer og virtuelle betalinger.

Undersøgelsen fremhævede også, hvordan de fleste virksomheder ikke i øjeblikket brugte deres OBT til at fremme mere bæredygtige rejser – kun 44 procent har værktøjer, der viser kulstofemissioner under søgeprocessen. Endnu færre (10 procent) viser lavere emissionsflyvninger øverst i søgeresultaterne, og kun 4 procent giver bæredygtighedsmeddelelser til deres rejsende.

Travel Managers forståelse af NDC-aktiverede flypriser var også “blandet”, med en tredjedel (34 procent) uvidende om deres OBT eller TMC tilbyder denne form for indhold i deres programmer. Kun 21 procent af Travel Managerne sagde, at NDC-indhold var tilgængeligt gennem deres OBT- og TMC -kanaler.

Suzanne Neufang, administrerende direktør for GBTA, tilføjede:

”I betragtning af det hurtige forandringstempo har teknologi spillet en vigtig rolle i at sikre effektiviteten af ​​rejseprogrammer.

”At holde opdateret og kommunikere med rejsende har påtaget sig fornyet presserende hastighed for virksomheder, og Travel Managers ser på deres TMC’er for at rådgive om innovative måder at styre programmer effektivt, samtidig med at de rejsende er sikre på.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.