Annons:

Stordalen omdøber Friends Arena Strawberry, pris: SEK 100 mio

Fra den 12. juli skifter Friends Arena, Sveriges nationale fodboldarena og hele den svenske arena navn til Strawberry Arena. Den nye aftale mellem Strawberry og Stockholm Live betyder, at Strawberry bliver den nye navnepartner for arenaen, lyder det i en pressemeddelelse. - For tre måneder siden fik jeg en henvendelse, om jeg var interesseret. Jeg tøvede ikke et sekund. Jeg er enormt stolt over, at det gik glat, siger Petter Stordalen til Expressen.

Fra den 12. juli skifter Friends Arena, Sveriges nationale fodboldarena og hele den svenske arena navn til Strawberry Arena. Den nye aftale mellem Strawberry og Stockholm Live betyder, at Strawberry bliver den nye navnepartner for arenaen, lyder det i en pressemeddelelse.

– For tre måneder siden fik jeg en henvendelse, om jeg var interesseret. Jeg tøvede ikke et sekund. Jeg er enormt stolt over, at det gik glat, siger Petter Stordalen til Expressen.

DI erfarer, at navneaftalen koster “godt over 100 millioner kroner”. Stordalen ønsker ikke at bekræfte summen, men siger, at forliget er “hver krone værd”, da han vil gøre Sverige og Stockholm til en oplevelsesdestination i verdensklasse.

– Jeg har været med, siden Friends-arenaen blev bygget. Vores hovedkontor ligger her, og vi har to store hoteller her og et lejlighedskompleks. Jeg føler mig som en svensker i en norsk krop. Da Stockholm Live gik ind på markedet med intentionen om at underskrive en ny aftale, gjorde vi det meget tidligt klart, at vi gerne ville være med. Jeg tøvede ikke et sekund, da vi fik tilbuddet. Jeg er enormt stolt over, at det gik glat, siger Petter Stordalen til Expressen.

Petter Stordalen i Oslo, da virksomheden skiftede navn til Strawberry.

– Mangfoldighedsspørgsmål har længe været meget vigtige for os. For mig er Friends arena et sted, hvor alle kan og bør mødes. Arenaen er et symbol på menneskelige møder.

– Strawberry er en drømmepartner for os, og deler Stockholm Lives passion for at være vært og være den bedste til at levere oplevelser. Med Strawberry får Nordens største arena en langsigtet og stærk partner, og sammen vil vi kunne udvikle tilbud til alle dem, der kommer til Stockholm og Solna for virkelig at opleve sport, musik og møder sammen med andre mennesker, siger Johan. Mägi, kommerciel direktør på Stockholm Live i en pressemeddelelse.

Samarbejdet giver Strawberry mulighed for yderligere at tilbyde alle besøgende en helhedsoplevelse med alt fra mad og overnatning til oplevelser på Strawberry Arena. Her vil Strawberry skabe VIP-indgange for sine medlemmer, særligt tilpassede medlemsarrangementer og Strawberry-lounger i tæt samarbejde med kædens hoteller Quality Hotel Friends og Comfort Hotel Solna, der ligger i direkte tilknytning til arenaen. Ambitionen er at tilbyde et mødested for de store øjeblikke.

– I juli skifter arenaen navn til Strawberry Arena og det er en stor milepæl for vores gruppe og vores historie i Sverige. De fleste ser os som en hotelvirksomhed, men vi tilbyder alt fra små oplevelser, der krydrer hverdagen til “once in a lifetime” oplevelser. Med Strawberry Arena vil vi skabe mindeværdige møder og sprede budskabet om, at mangfoldighed i verden er lige så vigtig som mangfoldighed i oplevelser, siger Carl Oldsberg, Chief Digital Officer hos Strawberry i en pressemeddelelse.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.