Med 18,5 millioner bookninger var 2022 rekordår i den danske hotelbranche, og erhvervskunderne stod med syv millioner bookinger i perioden for en tredjedel af alle hotelovernatninger. Ifølge tal fra Danmarks Statistik svarer til en stigning på 25 procent på 10 år.
Det stigende antal erhvervsrelaterede overnatninger og konkurrencesituationen stiller skærpede krav til de danske hoteller, hvis de vil imødekomme den voksende efterspørgsel. Hos hotelkæden BB Hotels er erhvervslivets behov derfor blevet et centralt omdrejningspunkt i kædens strategi.
– Vi har gennem de seneste to-tre år spottet et stort forretningspotentiale blandt erhvervskunderne, og netop derfor spiller den type kunder i dag en endnu mere central rolle i vores strategi. Vi ved, at især en praktisk beliggenhed nær de vigtige erhvervscentre og trafikknudepunkter er afgørende for det kundesegment, og det krav arbejder vi målrettet på at opfylde, siger Shejla Gunic, hotelchef hos BB Hotels.