Annons:

Spies kåret som det mest bæredygtige brand i den danske rejsebranche

Forbrugerne peger på Spies som det mest bæredygtige varemærke indenfor rejse- og turismebranchen. Det viser resultatet i det største europæiske studie, som årligt foretages af analyseinstituttet, SB insights.

Hvert år undersøger det uafhængige analyseinstitut, SB Insights, hvilket varemærke forbrugerne rater højest, når det kommer til indsatser for bæredygtighed. Studiet udføres på tværs af sektorer, og i kategorien ”Rejser og turisme” ligger Spies højest. Det er man naturligvis meget glad for hos Danmarks største rejsebureau. Kommunikationschef i Spies,

Sofie Folden Lund udtaler:

” Vi har iværksat nogle meget ambitiøse klimatiltag de seneste år. Det er derfor fantastisk at se, det er blevet bemærket hos vores gæster. Vi ved godt, at det at rejse ud i verden med alle de positive oplevelser og viden det giver, kommer med et klimaaftryk.  Som det største rejsebureau i Danmark er det vigtigt, at vi tager ansvar og er en del af løsningen.”

Helt konkret har Spies, ifølge kommunikationschefen, især sat ind på to centrale områder, som tilsammen udgør 99 procent af den CO2, deres rejser udleder. Hun fortæller:

”Vi har først og fremmest fokuseret på at nedbringe CO2-udslippet fra vores egne Sunclass-fly som flyver 90 af alle vores gæster. Det har vi blandt andet gjort ved at udskifte flyflåden til nye Airbus Neo-fly, som udleder op til 22 procent mindre CO2 per passagerkilometer end de fly, de erstatter. Inden 2030 vil Neo-flyene udgøre hele vores flåde. Derudover har vi fra i år 100 procent vedvarende energi på alle vores egne koncepthoteller, ligesom vores bæredygtighedsstrategi og mål netop er blevet valideret af SBTi (Science Based Target initiative )”.

 

Bæredygtighed handler også om andet end klima

Bæredygtighed relateres ofte til klimaet, og det er da også det helt store fokusområde for Danmarks tørste rejsearrangør. Men det står, ifølge Sofie Folden Lund, ikke alene. Hun siger: ”Når vi arbejder for mere bæredygtige rejser, så gælder det både  for planeten og for de mennesker og dyr der lever på den.

Derfor arbejder vi også målrettet med at sikre gode forhold for de lokale samarbejdspartnere og ansatte, vi har, ligesom vi har tæt samarbejde med Red Barnet for at sætte fokus på børnerettigheder og med World Animal Protection for at skabe dyrevenlige rejseoplevelser for vores gæster”.

Om Sustainable Brand Index

Sustainable Brand Index er Europas største uafhængige brandundersøgelse om bæredygtighed. Undersøgelsen har været gennemført årligt siden 2011. I 2025-udgaven har et repræsentativt udsnit på 10.000 respondenter i alderen 16–75 år deltaget i interviews i perioden december 2024 – februar 2025. I alt blev 260 brands vurderet i Danmark. Respondenterne kommer fra Norstats panel. Se mere her

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.