Annons:

Scandic lancerer nyt loyalitetsprogram

Målet er at styrke det kommercielle gæstetilbud, opbygge stærkere loyalitet og skabe mere relevante oplevelser.

Scandic Friends loyalitetsprogram er blevet genopbygget fra bunden, og tilbyder nu en bedre, mere personlig og digitaliseret gæsteoplevelse. Scandic Friends er det største loyalitetsprogram i den nordiske hotelbranche med tre millioner medlemmer, og ved at videreudvikle det, ønsker virksomheden nu at fordoble antallet af medlemmer inden 2030.

Medlemsovernatninger booket via Scandic Friends udgjorde omkring 38 procent af antallet af solgte overnatninger i 2023. Det nye loyalitetsprogram forventes at bidrage til både flere bookinger og større indtægter.

De nye Scandic Friends har fået ny struktur og nyt design og går fra fem til syv medlemsniveauer. Hvert niveau indeholder udvalgte fordele og tilbud, der vil opfylde gæsternes behov, uanset hvor ofte de bruger Scandics tjenester. Medlems- og niveau specifikke tilbud forbedres, det bliver nemmere at optjene og indløse point, nemmere at bruge fordele og komme videre i programmet, foruden flere muligheder for at forbedre dit ophold gennem forskellige tillægstjenester, såsom værelsesopgraderinger eller forudbestilling drinks på værelset.

– Loyale og tilbagevendende gæster er meget vigtige for os på Scandic. De driver ikke kun vækst, men skaber også et stærkt og stabilt fællesskab omkring vores brands. Vi har nu en solid platform til at skabe en endnu bedre medlemsoplevelse, og har skabt forudsætningerne for fortsat udvikling af programmet og nye spændende partnerskaber. Dette giver os mulighed for at fortsætte og opbygge langsigtede relationer, med stærkere incitamenter til at vælge Scandic til fremtidige bookinger, siger administrerende direktør Jens Mathiesen fra Scandic Hotels Group.

En vigtig del af arbejdet med at udvikle programmet har været at gennemføre analyser og dybdeinterviews med eksisterende og potentielle medlemmer samt af rejsebranchen og andre brancher. New Scandic Friends bygger på indsigten fra dette arbejde, i kombination med virksomhedens kundedata, for at skabe en mere skræddersyet og personlig medlemsoplevelse. Målet er at øge engagementet blandt medlemmerne, og give endnu flere incitamenter til at vælge Scandic.

– Målet gennem hele udviklingen har været at skabe et gæstefokuseret loyalitetsprogram, skabt til at varetage samspillet med medlemmerne. Vi har lagt stor vægt på digitale investeringer for at skabe et økosystem, som vi kan udvikle over tid. Det er kun begyndelsen, og jeg er overbevist om, at vores medlemmer vil sætte pris på nye funktioner og tilbud, der vil blive tilføjet i fremtiden, siger Therese Cedercreutz, CCO i Scandic Hotels Group.

Nye Scandic Friends lanceres den 27. august, og i de kommende dage vil nuværende medlemmer successivt blive overført til det nye program. Lanceringen er starten på næste generations loyalitetsprogram, og flere nyheder, personlige fordele og tilbud kommer.

Medlemsniveauer i de nye Scandic Friends
Niveau 1: New Friend – 0 point
Niveau 2: Good Fiend – 5000 point
Niveau 3: Close Friend – 10.000 point
Niveau 4: Dear Friend – 25.000 point
Niveau 5: Loyal Friend – 100.000 point
Niveau 6: True Friend – 250.000 point
Niveau 7: Best Friend – 400.000 point eller 100 nætter

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.