Annons:

Scandic først ind i Oracles cloud-tjeneste

Scandic Hotels Group implementerer den komplette, cloud-baserede it-løsning Oracle Hospitality OPERA Cloud. Forberedelserne startede i efteråret 2022 og it-løsningen forbinder alle hoteller og centrale funktioner for at muliggøre endnu bedre gæsteoplevelser og øget driftseffektivitet, fremgår det af en pressemeddelelse.

Med en fælles cloud-baseret platform for alle hoteller og centrale funktioner skabes en fælles arbejdsmetode for hele Scandic. Dette muliggør en endnu bedre gæsteoplevelse og øget effektivitet gennem for eksempel forbedret styring, booking og prissætning. Implementeringsarbejdet startede i januar 2023, og målet er, at alle hoteller og de fleste centrale funktioner bliver koblet sammen på den nye platform allerede i løbet af første halvdel af 2024.

– Samarbejdet med Oracle er i tråd med vores strategi om løbende at skabe endnu bedre gæsteoplevelser og en endnu mere omkostningseffektiv driftsmodel. At investere i vores digitale udvikling er en investering i fremtiden, hvor vi ser store muligheder for at bruge flere stordriftsfordele og øge vores vækst og lønsomhed, siger Jens Mathiesen, administrerende direktør for Scandic Hotels Group i en pressemeddelelse.

Gennem forbedrede arbejdsredskaber og reduceret administration vil hotellets personale kunne bruge mere tid på at skabe værdi for gæsterne, fx via en hurtigere og smidigere booking, samt check-in og check-out proces.

Bygget på en moderne infrastruktur vil den fremtidssikrede platform facilitere og åbne op for nye kommercielle muligheder og initiativer, der skaber yderligere gæsteværdi. Hurtigere håndtering af data muliggør også prismæssige fordele og sikrer øget drifts- og informationssikkerhed.

– Som den første partner til at lancere og implementere den nye OPERA Cloud vil Scandic drage fordel af at have alle kernefunktioner i samme platform. Ved at standardisere og samle operationelle funktioner i OPERA Cloud kan Scandic koble relevante data sammen med analyser og levere realtidsindsigt til afdelinger i koncernen. Dette vil ikke kun skabe øget effektivitet for kernefunktioner, men også skabe bedre gæsteoplevelser og prismæssige fordele,” siger Alex Alt, Executive Vice President & General Manager for Oracle Hospitality, ifølge en pressemeddelelse.

Scandic har med succes startet implementeringen af ​​OPERA Cloud i den daglige drift. Efter at alle hoteller er implementeret, fortsætter arbejdet med at opbygge et integreret økosystem for hele Scandic.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.