Annons:

SAS lovede kompensation til kunder ‘i løbet af nogle uger’ – nu er det først ved udgangen af året

I følge dr.dk skyldes udskydelsen at det skandinaviske flyselskab har haft svært ved at forudsige, hvor mange sager der ville komme.

Sommeren var hård for SAS, hvor de blev ramt af en pilotstrejke, der varede 15 dage, og kostede lidt over en milliard kroner. Men den var ikke mindst en træls omgang for de omkring 370.000 passagerer, der blev påvirket, fordi deres fly blev aflyst eller udskudt. Det fik mange passagerer til at gå efter at få selskabet til kompensere dem økonomisk.

I slutningen af august – cirka en måned efter strejken var afsluttet – lød det fra direktøren i flyselskabet, at der ville gå et par uger, før de var i bund med alle sager om kompensation.

– De fleste har fået refusion for deres billetter. Så er der yderligere kompensationer, og de sager skal manuelt håndteres. Og der er vi også nået relativt langt, men det drejer sig om nogle uger endnu, før vi når bunden af de sager, sagde koncerndirektør i SAS i Danmark, Simon Pauck Hansen, dengang. Men den tidsplan viser sig ikke at holde stik, og derfor kommer SAS ikke i bund med sagerne som lovet.

Selskabet vil nemlig først være færdige med at behandle alle erstatningskrav inden udgangen af 2022, oplyser SAS til DR Nyheder.

– Vi har fortsat haft et efterslæb på dem, der er gået ind via sas.dk og bedt om kompensation eller om at få dækket deres ekstra omkostninger, da disse kræver manuel håndtering, skriver selskabet.

SAS skriver yderligere, at tidsplanens skred skyldes, at det har været svært at forudsige antallet af sager.

– Det hænger sammen med, at det var utrolig svært at forudsige præcis, hvor mange sager vi ville modtage, der ville blive behandlet manuelt. Vi er som sagt næsten helt færdige med de kunder, der har annulleret deres reservation.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.