Annons:

Sådan vil Digital Guest forbedre First Hotels gæsteoplevelse

Det danske startup Digital Guest skal hjælpe og udvikle First Hotels gæstekommunikation og naturligvis øge omsætningen. Travel News sendte en e-mail med et par spørgsmål for at forstå mere.

Henrik Ramstedt, CMO hos First Hotels, hvorfor valgte I Digital Guest?

– Af flere grunde. For det første supplerer tjenesten vores eksisterende værktøjer inden for gæstekommunikation inden for rammerne af vores målsætning om at tilbyde fleksible løsninger, der kan tilpasses vores hotellers unikke behov og lokale forhold. For det andet ser vi fordele ved, at Digital Guest har en nordisk supportorganisation og for det tredje er Digital Guest en gennemprøvet service blandt flere af vores hoteller og med klar integrationer til vores mest brugte PMS inden for koncernen.

Reaktionerne på jeres hoteller?

– Indtil videre kun positive reaktioner. I dag har 11 af vores hoteller implementeret Digital Guest med flere eksempler på opnåede forbedringsområder for gæsteoplevelsen.

Hvad forventer du, der sker med Digital Guest?

– Vores mål er, at så mange som muligt af vores 56 hoteller i Sverige, Norge og Danmark implementerer tjenesten. Sammenfattende forventer vi, at Digital Guest både vil forbedre gæsteoplevelsen og øge omsætningen for de hoteller, der implementerer tjenesten. Takket være platformen kan hoteller skabe et mere personligt, fleksibelt og bæredygtigt ophold for vores gæster.

DigitalGuest blev lanceret i 2018 som en digital erstatning for den klassiske rummappe. Siden da er forretningsideen vokset hurtigt og i dag tilbyder virksomheden en omfattende digital platform, der hjælper hoteller med at optimere den digitale gæsterejse fra pre-stay til post-ophold.

– I dag er vi markedsleder i Danmark, ligesom vi er markedsleder i Norden for vores opholdsmodul, siger Jonathan Bjerg Jacobsen, administrerende direktør og medejer.

Platformen er webbaseret, hvilket betyder, at gæsten ikke behøver at downloade apps for at få adgang, platformen er 100 procent white label, hvilket sikrer, at hotellet bevarer sit brand og udtryk.

– I dag hjælper vi mere end 500 hoteller med at optimere deres daglige drift, sikre højere indtægter og indsamle vigtig feedback fra gæster. Teamet består i dag af 18 engagerede medarbejdere inden for udvikling, marketing, salg og support, siger Jonathan Bjerg Jacobsen, administrerende direktør og medejer.

Hvordan går det i Danmark?

– Danmark er stadig vores hovedmarked, og vi har i øjeblikket en markedsandel på omkring 30 procent. Her samarbejder vi med flere af de store nationale kæder og vi samarbejder med de fleste flagskibshoteller, primært i 3-5 stjernet segmentet.

Og internationalt?

– I dag har vi kunder i mere end 20 lande og flere af dem også uden for EU. I virkeligheden er der intet, der forhindrer os i at arbejde med hoteller over hele verden. Det hele handler om fokus. Og netop derfor er vores primære marked Skandinavien og Nordeuropa, hvor vi også oplever klart størst vækst af nye hoteller.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.