I følge Ryanair har Københavns Lufthavn kun fået 85% af pre-pandemiens antal passagerer tilbage og det skyldes, at deres afgifter allerede inden pandemien var for høje. Københavns Lufthavn er national infrastruktur og den største aktionær er den danske stat med 40% af aktierne. Derfor må den danske stat, ifølge Ryanair, sikre at lufthavnen introducerer et trafikstigningsprogram, der belønner de flyselskaber, der er villige til at levere flere flyforbindelser og en betydelig vækst. Dette til glæde for de danske statsborgere, som får flere muligheder for at flyve billigere og dermed vækst i Københavns Lufthavn til glæde for aktionærerne.
Eddie Wilson udtaler på pressemødet: “Med kun 85% af deres pre-covid trafik tilbage, må Københavns Lufthavn introducere lavere lufthavnsafgifter og en meningsfuld belønningsskala, der støtter op om at pre-covid turismen kommer tilbage og stiger, samt tillader lavprisselskaber, som Ryanair, at levere de nødvendige flyforbindelser og vækst, som de har gjort over hele Europa, inklusive Stockholm Arlanda, Madrid, Barcelona, der alle tilbød konkurrencedygtige og langsigtet bonusprogrammer for flyselskabet. Han mener at lufthavnens strategi med at tiltrække interkontinentale flyselskaber, aldrig vil kunne skabe den samme vækst for lufthavnen, som f.eks. Ryaniar vil kunne. Flere passagerer i lufthavnen giver også større indtægter fra butikker etc., samt skaber flere arbejdspladser.
Ryanair garanterer at de lavere afgifter, vil betyde et stigende antal flyforbindelser og kapacitet på Københavns Lufthavn. Det har de allerede demonstreret i mange andre europæiske lufthavne, i følge Eddie Wilson.
Ryanair er det eneste store flyselskab der her en betydelig vækst i Europa, med 2 flyordre, inklusiv en bestilling på 300 MAX 10 flytyper (der har 21% flere sæder, bruger 20% mindre brændstof og 50% mindre støj) end de nuværende flytyper.