Ny online-strategi og nye kundefordele ender med at give historisk høj omsætning til Small Danish Hotels i 2018.
Til sidste generalforsamling præsenterede den danske hotelkæde Small Danish Hotels en stigning på 16,4 procent af antal overnattende gæster fra 2017 til 2018. Det er hotelkædens bedste resultat til dato:
– Vi har spidset albuerne i den stigende konkurrence fra online-rejsebureauer og deleøkonomisk boligudlejning ved at bygge et system, der holder gæsten i hånden på hele rejsen, siger direktør hos Small Danish Hotels, Jørgen Christensen.
Det stigende antal gæster giver også en fremgang i omsætningen på 17 procent for året. Det er særligt det flotte vejr sidste sommer, der har givet et skub i besøgstallet gennem sommeren og efteråret:
– Strategien skaber vækst, og vi er stolte af, at vi i et stærkt konkurrencepræget marked formår at skabe så stor fremgang, siger Jørgen Christensen.
De første måneder i 2019 har også vist gode takter. I årets første kvartal stiger omsætning med 21 procent i forhold til samme periode sidste år.
– Fremgangen varierer som altid afhængigt af geografi, men tendensen er tydelig. Gæsterne kan lide vores hoteller, og det er helt fantastisk, at vi allerede nu kan måle så markante stigninger, siger Jørgen Christensen og fortsætter:
– Meget kan nå at ændre sig, men for nuværende er prognosen for 2019 positiv, og vi fortsætter med at optimere og forenkle vores online-profil i øjenhøjde med gæsterne, så vi fastholder udviklingen.
Det er særligt de danske og hollandske gæster, der booker ophold på Small Danish Hotels’ kroer og hoteller.