Ifølge Gouda udtrykker et stigende antal fritidsrejsende bekymring om, hvordan de er dækket hvis de sættes i karantæne på rejsemålet under deres rejse.
Derfor har Gouda nu udvidet dækningen på deres rejseforsikringsprodukter, så de dækker, hvis den rejsende tvinges i karantæne.
”For at sikre vores kunder ’tryghed ud over alle grænser’ i den nuværende og fortsat udfordrende situation, dækker vi udgifter til hotel, mad og ny flybillet, hvis man bliver sat i karantæne, uanset om man er syg eller ej. Det har været vigtigt for os at følge med efterspørgslen, og vi håber at danskerne som følge af den seneste udmelding fra UM om den gradvise genåbning af rejseaktiviteter, snart kan komme i gang med at rejse på normal vis igen,” siger Dan Kjølhede Laursen, direktør for Gouda Rejseforsikring.
”Vi har lyttet til vores kunder og set, at der er et behov, som vi skal imødekomme. Mange har henvendt sig til os, fordi de har været nervøse og usikre på, hvordan de skal forholde sig, hvis de fx bliver syge, testet positive for covid-19 eller bliver sat i karantæne. Derfor har vi valgt at tilpasse vores dækninger, så det er lettere for vores kunder at vide, hvordan de er stillet,” lyder det fra Dan Kjølhede Laursen.