Annons:

PLAY præsenterer flotte tal for august og løfter sløret for udvidelsesplaner

Det islandske flyselskab, PLAY, kan bryste sig af flotte tal for august måned, hvor vi nærmer os slutningen af sommersæsonen. Særligt belægningsgraden, der for udvalgte destinationer lå over 90%, er værd at fremhæve.

Flyselskabet PLAY har haft en suveræn sommersæson, og august måned er ingen undtagelse. Belægningsgraden i august 2023 var på 88,9 % sammenlignet med 86,9 % i august 2022, mens on-time præstationen lå på hele 90,1 %. På udvalgte destinationer, herunder Prag, Toronto og Barcelona, præsterede PLAY med en belægningsgrad på over 95%.

I august fløj PLAY med 184.926 passagerer, hvilket er en stigning på 70% fra august sidste år, hvor flyselskabettransporterede 108.622 passagererAf alle passagerer rejste 22,1% fra Island, 35% rejste til Island, og 42,9% var forbindelsespassagerer (VIA).

Birgir Jónsson, administrerende direktør for PLAY, udtaler: “August var en fremragende driftsmåned for PLAY med en imponerende belægningsgrad og en verdensklasse 90% on-time performance. Vi nærmer os slutningen af sommersæsonen, men det står allerede klart, at vi kan være meget stolte af vores operationelle resultater indtil videre i år.”

Afslører planer om flådeudvidelse
PLAY ser fortsat mange muligheder for at vokse på markedet og arbejder på at udvide sin flåde af fly i de kommende år. Flyselskabet har allerede underskrevet to hensigtserklæringer, der sikrer to helt nye A320neo, som vil blive taget i brug, så de er klar til sommersæsonen 2025. Der er samtidig yderligere forhandlinger i gang om øget kapacitet i 2024 og 2025.

PLAY ser en robust tendens for omsætningen i de kommende efterårs- og vintermåneder med en betydeligt højere belægningsgrad og højere udbytter end året før. Den gennemsnitlige supplerende omsætning fortsætter med at stige og lå 33% højere i august 2023 sammenlignet med 2022. Efterspørgslen fra nøglemarkederne er høj, men PLAY erkender den mulige påvirkning af inflation og øgede leveomkostninger, der kan påvirke efterspørgslen i vintermånederne. Det betyder, at sigtbarheden ind i fjerde kvartal og længere ind i vinteren er relativt lav, som mange flyselskaber verden over kan rapportere.

/ritzau/

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.