Annons:

OPLEVELSESOPERATØREN MERLIN ANVENDER SMART TECH TIL AT FORBEDRE GÆSTEOPLEVELSEN

Merlin Entertainments, operatør af Legoland forlystelsesparker, Sea Life akvarier og andre attraktioner, gik tidligere på måneden sammen med Oracle for at implementere sin salgs- og gæstfrihedsteknologi for at forbedre gæsteoplevelsen i Merlins 130 attraktioner i 25 lande.

For at nå det mål, siger Lee Cowie, teknologichef hos Merlin, “kigger vi på hvert trin af gæsterejsen.”

“Hvor implementerer vi teknologi, der fjerner problemer for gæsterne? Gør det det virkelig nemt for gæsten, kunden, at engagere sig med os, at interagere med os? Og hvordan gør vi så det virkelig nemt for den person at nyde oplevelsen af at bruge velintegreret, velformet teknologi?” siger Cowie.

Cowie kaldte Oracles teknologi for en “central del” af Merlins digitale gæsteoplevelse. Mens virksomheden allerede beskæftiger et internt teknologiteam og bygger sin egen teknologi, gør Oracles særlige løsninger, som Cowie beskrev som “nøglefærdige”, det muligt for Merlin at fokusere på større billedprojekter.

Merlin vil specifikt anvende Oracles Micros Simphony Point of Sale og Hospitality Opera Property Management-teknologi. De vil gøre det muligt for gæsterne at gøre ting som at forudbestille mad ved attraktioner, administrere hotelreservationer via deres mobiltelefoner og problemfrit kan tjekke ind og få en værelsesnøgle.

Cowie siger, at systemerne vil blive integreret i de næste par år på tværs af Merlins hele portefølje.

Ifølge Cowie er den første ting, som gæsterne ønsker, en “problemfri oplevelse.”

“Gæsterne forventer at køre rutsjebaner i verdensklasse og få en oplevelse i verdensklasse i et virkelig fordybende miljø,” siger han. “Og på et meget grundlæggende niveau skal teknologien ikke komme i vejen for det – det er sådan set det absolutte minimum. Men teknologi i vores parker er så meget mere end bare at komme af vejen.”

For eksempel, forklarer Cowie, kan gæster allerede tilmelde sig en attraktion på forhånd. Et andet af Oracles systemer hjælper specifikt på madservicesteder. Teknologien hjælper med at prioritere ordrer og få dem hurtigere i gæsternes hænder. Dette adresserer det, der historisk set har været temaparkgængeres vigtigste klage: at vente i lange køer, hvilket heller ikke er godt for parkerne. Tid brugt i kø er tid, der kunne bruges på at købe varer eller mad.

Smartere teknologi til bedre oplevelser

Merlin har allerede brugt teknologi til at hjælpe med at løse dette problem og mindske ventetiden. I attraktionslinjer overvåges kølængder via sensorer for at forstå belastningsfaktorer. Der indsamles oplysninger om, hvilke områder af parken der er mere travle end andre for at matche personalemønstrene.

Flaskehalsområder er justeret for at hjælpe gæster med at navigere mere effektivt. Cowie siger, at Merlin har søgt at tilføje funktionalitet til sin mobilapp, der vil guide gæster væk fra overfyldte områder ved at foreslå mindre travle dele af parker.

Og Cowie hævder, at hele attraktionsindustrien søger teknologi for at forbedre de fordybende fysiske miljøer, de tilbyder. Den fremtid vil sandsynligvis fusionere de fysiske og digitale miljøer yderligere.

Augmented reality og virtual reality – selv metaversen – kommer i forgrunden, siger Cowie, og er “den næste fase af den digitale udvikling.”

“Når de begynder at blive mere mainstream og mere virkelige,” siger han, “kan du se, hvordan digital teknologi virkelig vil forbedre den fysiske oplevelse.”

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.