Billund Lufthavn lytter til gæsterne, og tilfredsheden kan løftes yderligere ved endnu bedre rengøring, det skriver lufthavnen i en pressemeddelelse.
Rekruttering af rengøringspersonale, der både skulle stå for rengøring af bygningerne og flyene, har været svært under og efter COVID-19. Derfor er det til stor glæde, at Billund Lufthavn nu kan annoncere, at det fremadrettet er ISS, der skal stå for rengøringen af bygningerne i Billund Lufthavn. Ground Handling Billund Airport rengør fortsat flyene.
– Med et nyt rengøringssamarbejde til bygningerne kan vi fastholde det eksisterende rengøringspersonale i vores ground handling til at stå for rengøringen i flyene. Og så skal ISS sikre et højt serviceniveau i alle bygningerne, og det skal kunne mærkes af både gæster og personale i lufthavnen, siger Claus Juul Christiansen, kommerciel direktør i Billund Lufthavn.
Gæstetilfredsheden har været afgørende i udbudsmaterialet
I 2019 blev Ditte Bank Thorsager ansat som Head of Passenger Experience, hvor hendes opgave var og fortsat er at sikre en gæsteoplevelse i verdensklasse for gæsterne, når de besøger Billund Lufthavn. Hun har fået etableret et team, der får stor ros af gæsterne for sikre en god oplevelse fra bilsæde til flysæde.
Efter Covid-19 pandemien har Billund Lufthavn haft svært ved at finde rengøringspersonale til terminalen, hvilket har fået ris af gæsterne, og det skal partnerskabet med ISS gøre op med. Derfor har kravet om gæstetilfredshed også fyldt meget i udbuddet til rengøringsselskaberne.
– Vi tager gæsternes henvendelser meget seriøst, og rengøringen har været et kritikpunkt flere gange. Vi har også selv været opmærksomme på, at vi ikke har kunnet opfylde vores egne krav heller. Det skal der nu laves om på, siger Ditte Bank Thorsager og fortsætter:
– Rengøringen skal løses på et meget højt niveau, og det skal kunne aflæses på vores gæstetilfredshedsundersøgelser