»Det er helt vildt, jeg har arbejdet med rejser i mere end 40 år i Danmark, og jeg har aldrig set så tidlige sommerbookinger,« siger Jan Lockhart, som er landechef hos Sunweb, til BT.
Han fortæller, at salget af rejser under Black Friday-kampagnen i november blev fordoblet sammenlignet med 2023.
Og han vurderer, at det er med til at vise tendensen om, at danskerne køber sommerrejsen allerede året inden, de skal afsted.
»Jeg tror, det er virkningen af Black Friday, men samtidig at den danske rejsende er blevet mere bevidst om at spare penge på selve rejsen, så de har mulighed for at bruge flere penge på oplevelser under ferien,« siger han. .
Jan Lockhardt vurderer også, at det meget regnfulde vejr sidste sommer har en betydning.
»Danskerne har stadig den regnfulde sommer siddende i baghovedet, hvorfor et tilbud i november pludselig får stor opmærksomhed,« siger han.
Det regnfulde danske sommervejr betød også, at langt flere end normalt købte rejser i efterårsferien.