Platformen tilbyder alle steps af den indledende gæsterejse frem til bookingøjeblikket. Det vil sige inspiration, research og booking som lige nu tæller 10.000 hotelværelser, oplevelser, restauranter og ambassadører i København og mange flere på vej.
CEO for CoolCopenhagen, Inge Sommer forklarer:
”CoolCopenhagen er et bookingsite, der samler hoteller, restauranter og oplevelser i København, og adskiller sig overordnet fra de andre kendte online booking-sites ved at ALLE vinder.
For de rejsende bliver platformen en transparent ’one stop shop’ for planlægning og booking af rejser til København, uden nogle skjulte udgifter. Platformen tilbyder alle steps af den indledende gæsterejse frem til bookingøjeblikket. Det vil sige inspiration, research og booking.”
Danske penge bliver i Danmark
Den store motivation bag projektet stammer fra en generel utilfredshed med de høje kommissionssatser, som store internationale OTA’er (Online Travel Agencies), som Booking.com & Hotels.com tager. Dette betyder både, at mange penge ryger ubeskattet ud af det danske samfund uden at gavne den danske økonomi eller den danske hotel- og oplevelsesindustri. Samtidig levner disse mastodonter ikke meget plads til at de enkelte aktører kan manøvrere, sætte deres egne priser eller for den sags skyld stå for deres egen markedsføring, når de tager kommissioner på op til 15-25%. Det betyder tab for de danske turister, branchen og den danske stat.
/Ritzau/