Før Realtid havde Camilla Jonsson hovedroller hos Dagens Industri, TV4 og
Sydsvensk.
Hvad vil du prioritere hos Travel News?
-Det vigtigste at starte med er virkelig at lære virksomheden og at lære de nye kollegaer at kende og få et godt overblik over målgruppen. Jeg er meget nyhedsdrevet, så nyheder fra branchen vil få meget plads og prioriteret er naturligvis B2B. Tendenserne. Forretningen. Profilerne. Giganterne og de små udfordrere. Det er sådan en stor industri, og Der er masser af emner at fremhæve.
Er der et område, du allerede har identificeret, som du gerne vil fremhæve?
-Vi vil bevare og beskytte Travel News’ kernelæsere, men samtidig øge dækningen indenfor rejsebranchen. Jeg får nok også lyst til at prøve nogle nye tricks, men det tager tid. Først vil jeg bare lytte og tage ind, analysere og evaluere.
Hvad er det, du elsker ved at rejse?
– Bare det at planlægge en tur er meget sjovt. Hvornår skal vi rejse? Hvor? Hvad har vi til budget? Hvad vil vi gøre? Så sidde og læse, søge, tjekke alternativer og så
bog. Det er næsten halvdelen af pointen. Når turen er slut, skal du kun fokusere på afslapning og oplevelser. Og jeg er lidt besat af hoteller.
Hvad er det bedste hotel, du har boet på?
-Måske ikke det bedste, men absolut det mest spektakulære var, da jeg boede på Robert de Niros hotel i New York, The Greenwich hotel. Det var virkelig specielt.
Travel News blev startet i 1985 og fejrer 40 års jubilæum i år.
-Med en ny chefredaktør i spidsen går Travel News en spændende fremtid i møde, hvor Målet er fortsat at levere indsigtsfuld og relevant journalistik til rejser og
turistindustrien, siger Nils Norberg, administrerende direktør og ejer af virksomheden.
-Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at takke Viggo Cavling for syv gode år, hvor vi bl.a. Rejsenyheder gennem pandemien og udviklede flere nye, grundlæggende journalistiske tilgange samt arrangementer.