Annons:

Norwegian-koncernen havde 1,5 millioner passagerer i februar

I februar havde Norwegian Air Shuttle 1.281.212 passagerer, mens Widerøe havde 257.826 passagerer. Det betyder, at Norwegian-koncernen i alt havde 1.539.038 passagerer i vinterens sidste måned.

Norwegian øgede belægningsgraden til 86 procent i februar – en stigning på 2 procentpoint sammenlignet med samme periode sidste år – og tæt på den højeste belægningsgrad nogensinde for februar måned hos Norwegian.

Credit: Thomas Brun NTB / Kommunikasjon.

”Vi er glade for endnu en gang at kunne offentliggøre stærke trafiktal, som viser, at vores kunder fortsat har tillid til og værdsætter Norwegian-produktet og vores kolleger. En belægningsgrad på 86 procent er tæt på det højeste, vi nogensinde har registreret for februar måned. Bookingtendensen er fortsat solid på tværs af alle markeder, og flere af de mest populære afgange i påsken er allerede ved at være udsolgte. Vi er taknemmelige for at se, at så mange vælger at flyve med os, og vi ser frem til at byde dem velkommen ombord,” siger Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian.

Norwegian transporterede 1.281.212 passagerer i februar. Kapaciteten (ASK) var på 1.951 millioner sædekilometer, som er 7 procent højere end samme periode sidste år. Den faktiske passagertrafik (RPK) var på 1.676 millioner sædekilometer. Norwegian havde i februar i gennemsnit 68 fly i drift, og 99,4 procent af de planlagte flyvninger blev gennemført. Punktligheden, målt på andelen af afgange, der kommer afsted inden for 15 minutter efter planlagt tid, lå på 81 procent.

Samarbejdet mellem Norwegian og Widerøe giver resultater
Samarbejdet med Widerøe går fremad. I februar overtog Norwegian Red Handling groundhandling for Widerøe i Alicante, og Widerøe Ground Handling håndterer nu Norwegian i de norske lufthavne i Molde, Trondheim, Stavanger, Bodø, Haugesund og Ålesund.

“Købet af Widerøe er allerede begyndt at give resultater, og vi skaber synergier på mange områder. Vi ser frem til at videreudvikle best practice, og samarbejdet vil være til gavn for alle vores kunder og kolleger,” siger Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.