– Vi er glade for, at passagervæksten fra slutningen af sidste år fortsatte ind i det nye år. Ikke uventet ser vi, at belægningsprocenten er noget påvirket af den kraftige kapacitetsvækst. Mens 2024 var et år med konsekvent solide kapacitetsforøgelser, især i vintermånederne, vil vi bruge 2025 på omkostningseffektivitet og bedre udnyttelse af kapaciteten. Desuden er jeg meget glad for at se, at vi øger vores forspring som Norges førende luftfartskoncern. Norwegian og Widerøe havde en vækst på over 1,7 millioner passagerer i Avinors tal for 2024, hvilket repræsenterer over 70 procent af nettovæksten i luftfarten Norge, foruden en markedsandel på 50 procent i alt, siger Geir Karlsen, administrerende direktør i Norwegian.
Norwegian modtog to nye fly leveret i januar, hvilket vil være en kærkommen tilføjelse til den travle sommertidsplan. Det nye program starter i slutningen af marts og omfatter 344 ruter til over 120 destinationer.
– Det er meget opmuntrende at se, at Boeing er i gang med at skrue op for produktionen, i januar modtog vi to helt nye MAX 8-fly i København. Til påske ser vi stor efterspørgsel, og vi anbefaler at booke tidligt for dem, der ønsker at flyve i den periode. Norwegian er allerede godt i gang med at forberede vores sommerprogram og ser, at kunderne er ivrige efter at bestille rejser tidligt. I sommerprogrammet har vi 17 nye spændende ruter. Nogle af højdepunkterne er Tangier fra København, Toulouse fra Oslo, Bilbao fra Stockholm og Malta fra Helsinki, siger Geir Karlsen.