Annons:

Megatrends, der definerer rejser for 2022

Den internationalt anerkendte branche- og analysevirksomhed Shift har offentliggjort sin årlige analyse med forventninger til 2022. Shift har defineret 14 megatrends, som de mener har indflydelse på rejserne i 2022. Det er ikke sikkert, at de vil gælde for alle, eller alle steder, men de giver input til refleksion, og du kan tilføje nogle af dine egne. Du finder de første 2 trends nedenfor. De øvrige 12 megatrends kan du læse de kommende dage her på Travel News

  1. Usikkerhed er det eneste, der er sikkert

Der er stor usikkerhed blandt ledere i turistbranchen, når de forudser branchens udvikling de næste par år. De fleste arbejder med forskellige scenarier for, hvordan de forestiller sig, at udviklingen mod en normalisering af rejsemængden vil forløbe.

De forretningsrejsendes virksomheder lever stadig med stor usikkerhed. Kommer der nye varianter af virussen? Nye restriktioner?

Metasøgningsvirksomheden Trivago har udtalt, at de tidligere har fastsat deres budgetter og planer lang tid frem, men de skal være fleksible og hurtigt kunne vende om efter de muligheder, der kommer.

  1. Miljøbidrag er det nye Return On Investment

Greenwashing holder ikke længere! Rejsende, investorer og aktionærer lægger pres på turismeaktører for at have bæredygtige løsninger at tilbyde deres kunder. Der er stadig plads til forbedringer i standarder, regler og rapportering for at gøre det muligt at foretage sammenligninger. Initiativer som IATAs standardrapportering af flyemissioner, der er lige om hjørnet, vil være med til at gøre det nemmere at sammenligne flyselskaber og flytyper.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.