- Usikkerhed er det eneste, der er sikkert
Der er stor usikkerhed blandt ledere i turistbranchen, når de forudser branchens udvikling de næste par år. De fleste arbejder med forskellige scenarier for, hvordan de forestiller sig, at udviklingen mod en normalisering af rejsemængden vil forløbe.
De forretningsrejsendes virksomheder lever stadig med stor usikkerhed. Kommer der nye varianter af virussen? Nye restriktioner?
Metasøgningsvirksomheden Trivago har udtalt, at de tidligere har fastsat deres budgetter og planer lang tid frem, men de skal være fleksible og hurtigt kunne vende om efter de muligheder, der kommer.
- Miljøbidrag er det nye Return On Investment
Greenwashing holder ikke længere! Rejsende, investorer og aktionærer lægger pres på turismeaktører for at have bæredygtige løsninger at tilbyde deres kunder. Der er stadig plads til forbedringer i standarder, regler og rapportering for at gøre det muligt at foretage sammenligninger. Initiativer som IATAs standardrapportering af flyemissioner, der er lige om hjørnet, vil være med til at gøre det nemmere at sammenligne flyselskaber og flytyper.