Charles de Gaulle, Leonardo da Vinci og John F. Kennedy – det, der forbinder disse store mænd, er, at de alle har lufthavne opkaldt efter sig. I stedet for at slutte sig til denne trend, har den udvidede Helsinki Lufthavn nu dedikeret sig til de mennesker, den sætter mest pris på – dens passagerer. Fra nu af har enhver, der besøger lufthavnen, chancen for at opkalde den efter sig selv ved bogstaveligt at tilføje deres navn til det officielle skilt på lufthavnens facade.
“Vi er overbevist om, at lufthavne er og altid bør være for passagererne. For hvad ville de være uden kunder? Vi er mere end stolte over at være den første lufthavn i verden, der rent faktisk opkalder os selv efter dig, mig og os alle sammen”, siger Katja Siberg , SPV for Marketing and Customer Experience hos Finavia Corporation.
Den midlertidig navneændring er en del af fejringerne omkring åbningen af Helsinki Lufthavns nye terminal 2. Den nye terminal er en del af Finavias omfattende investeringsprogram, der har til formål at styrke Helsinki Lufthavns position som Nordeuropas førende transferhub, med et specifikt fokus på at udvikle sin kundeoplevelse.
“Vores gigantiske investeringsprogram kredser om vores passagerer og skaber en kundeoplevelse af høj standard. Jævn trafikafvikling, attraktive services og korte transfertider er væsentlige faktorer for at forbedre Helsinki Lufthavn yderligere”, fortsætter Siberg.