Sektoren var offer for 3,3 angreb om måneden i gennemsnit i 2021, op fra 2,6 i 2020.
Ravelins rapport viser, at pandemiske rejserestriktioner har forstærket problemet, da mange kunders konti er blevet efterladt i dvale og uovervåget.
Svindlere har været i stand til at hacke sig ind på loyalitetsordninger og frequent flyer-konti med følsomme oplysninger og overføre pointene for at foretage køb af høj værdi. Rapporten viser, at en fjerdedel af rejsesektoren ikke har en dokumenteret proces til at inddrive kontoovertagelsesofferkonti på plads, hvilket kan føre til kundeklager og tab.
På den positive side vokser rejsesektoren for at bekæmpe kriminalitet. Sidste år havde kun 30 % af rejsesektorens svindelhold 11 eller flere personer, men i 2021 har 43 % hold af denne størrelse. Samtidig siger en ud af fire adspurgte i rejsesektoren, at de forventer mere budget for at stoppe svindel i 2022.
Ravelins rapport ‘Online merchant perspectives, fraud and payments survey 2022’ trækker på forskning fra mere end 1.700 internationale e-handelshandlers svindel- og betalingsprofessionelle.