Annons:

Hver anden bruger sociale medier på ferien

Når danskerne er på ferie, er det sjældent uden de sociale medier. Der bliver delt billeder, tjekket ind på hoteller og skrevet statusopdateringer fra ferien.

66 procent af danskerne fra hele landet bruger de sociale medier, når de er på ferie. Det viser en ny undersøgelse fra Apollo blandt 1.017 danskere.

Facebook er favoritmediet, når det kommer til ferier. Mange af dem, der bruger Facebook, tjekker ind (16 pct.), deler billeder (18 pct.) og skriver statusopdateringer (11 pct.) fra ferien.

– Der var engang, hvor vi var langt mere påpasselige med at dele, at vi ikke var hjemme, på de sociale medier. Men, jeg tror, mange af os er blevet så vant til, at alt deles på Facebook og Instagram, at vi ikke tænker så meget over det, konstaterer Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef for Apollo.

Flere bruger også sociale medier som Instagram til inspiration på ferierne. 36 procent af kvinderne følger med på Instagram, mens hver sjette (17 pct.) selv lægger billeder op.

– Man kan sige meget om sociale medier, som jo ofte er lidt af en tidsrøver. Men der er også meget inspiration at hente på fx Instagram, som, om noget, fungerer som opslagsværk, når vi skal inspireres til en rejse eller står på destinationen og leder efter den perfekte kop kaffe eller en lækker frokost. For det kan de sociale medier jo også, fortæller Glenn Bisgaard.

Blandt de 22-29-årige i undersøgelse fortæller hele 89 procent, at de bruger sociale medier, når de er på ferie.

 

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.