“Scandic ønsker at blive opfattet som en pålidelig ven”
– Hotelbranchen har været gennem en hård periode, men at gæsterne er kommet tilbage så hurtigt er et klart bevis på, at folk ønsker at rejse og mødes. Derfor føles det fantastisk at øge vores synlighed og for første gang i lang tid gå ud med en fælles kampagne på alle vores markeder, siger Marcus Hammarström, brand & marketingdirektør hos Scandic Hotels Group i en pressemeddelelse.
Konceptet er del af en ny brandplatform, der vil blive lanceret i løbet af vinteren. Med arbejdet vil virksomheden øge kommunikation på alle markeder og styrke det følelsesmæssige link til nye gæster. Konceptet “Your friend in town” er baseret på den lokale service og personlige respons, som Scandic leverer. Med 270 hoteller på 130 destinationer ønsker Scandic at blive opfattet som en pålidelig ven, der gør rejsen lettere og hjælper dig i en ny by. Og hvis du som gæst leder efter en varm velkomst en god nats søvn eller en lidt bedre start på dagen, er der altid et Scandic tæt på. Annoncekampagnen, der er baseret på det nye kommunikationskoncept, fremhæver nogle af situationerne i hverdagen, hvor en hotelaften kan gøre en stor forskel, såsom en tur til svigerforældrene, eller hvis du leder efter meget tiltrængt søvn.
– En hotelovernatning behøver ikke altid betyde lange ture eller store udgifter, nogle gange kan det være en god måde at få en pause i hverdagen, der giver ny energi eller bedre relationer. Med vores seneste kampagne ønsker vi at åbne op og give nye gæster et glimt af vores verden, vække nysgerrighed og formidle et mere følelsesladet billede end vi gjorde før, fortsætter Marcus Hammarström.
Annoncekampagnen er udviklet af reklamebureauet Tromme. Det lanceres den 17. oktober i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland og vil vare i fem uger med fokus på digitale kanaler, display, biograf og udendørs reklame.
– Det føles fantastisk at arbejde med Scandic, et brand med stor selvtillid og godt kendskab i hele den nordiske region. Et hotelophold betyder så meget mere end bare en seng at sove i, det er dit hjem på turen og en ven i en by, hvor du måske ikke kender nogen. Med den nye kommunikation ønsker vi at formidle den og skabe et stærkere bånd til gæster, der muligvis besøger Scandic mere sjældent, siger Emil Thelander, Trommes administrerende direktør i en pressemeddelelse.