Annons:

Hackerangreb rammer op til en halv milliard hotelgæster

Den internationale hotelkæde Marriott er blevet hacket i gæstedatabasen med adgang til omkring 500 millioner gæster.

I en pressemeddelelse har Marriott meddelt, at der den 19. november har været uautoriseret adgang til Marriott-ejede Starwoods database. Det viser sig, at der har været adgang til oplysninger om kunders navn, pas-nummer, reservationer og betalingsoplysninger.

Det har givet hackerne adgang til gæsteinformationer fra Starwood på eller før 10. september. Marriott, der er en af verdens største hotelkæder, undersøger nu, hvem der har brudt ind i databasen.

Måneden før, at hackerangrebet skete, havde der været et forsøg på at trænge en i databasen. den 8. september modtog de en advarsel om, at nogen havde forsøgt at få adgang til Starwoods database for gæstereservationer i USA.

Ved undersøgelsen af angrebet fandt hotelkæden ud af, at hackerne har haft adgang til databasen siden 2014, og at de har kopieret og krypteret information og fjernet det efter.

Ind til videre har det lykkedes hotelkæden at dekryptere flere informationer tilbage. Marriott oplyser, at hackerangrebet indebærer omkring 500 millioner kundeoplysninger hos kunder, der har lavet reservationer ved et Starwood-ejet hotel.

Hvis man har lavet en reservation på et Starwood-hotel har de lavet et call center, hvor man kan få svar på spørgsmål om uheldet.

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.