Swedavia er naturligvis ikke enig i kritikken fra BWHs administrerende direktør.
-Vi har gennemført en meget omhyggelig udvælgelsesproces, hvor alle hoteloperatører på markedet er blevet inviteret til at afgive tilbud på at drive det nye hotel. Der har været stor interesse fra operatørmarkedet under vores udvælgelsesproces, hvilket viser markedets tillid til Arlanda som hotelmarked, hvilket vi synes er positivt. Konkurrencesituationen i lufthavnen har været en del af den samlede evaluering. I den endelige vurdering har vi konstateret, at den valgte operatør ved at etablere et nyt brand i lufthavnen er den, der bedst kan bidrage til at finansiere den fremtidige udvikling af lufthavnen og det samlede hoteludbud, skriver Ellen Laurin. pressechef for Rejsenyheder.
Strawberry har en erklæret strategi om at eje størstedelen af hotelkapaciteten i de store nordiske lufthavne. I både København og Helsinki er der meget store enheder og flere forskellige mærker. Inden for få år vil du være lige så dominerende på markedet på Arlanda. Den eneste lufthavn, der afviger fra dette mønster, er Landvetter, hvor Scandic har det store hotel i terminalbygningen.