American Express Global Business Travel (Amex GBT) oplevede nettotab i første kvartal reduceret til $91 millioner fra $114 millioner i samme periode sidste år, da omsætningen voksede med $224 millioner eller 179% til $350 millioner.
Transaktionsvæksten på 382 % var drevet af inklusion af onlinebureauet Egencia efter dets opkøb fra Expedia i november sidste år og genopretningen i rejser fra Covid-19, delvist opvejet af lavere afkast.
Administrerende direktør Paul Abbott udtaler: “Vi mener, at vi har nået et afgørende øjeblik i genopretningen af forretningsrejser, hvor transaktioner nåede 72 % af 2019 proforma-niveauer i de sidste tre uger af april 2022. Med det stærke momentum i genopretning af forretningsrejser, nye gevinster og vores forpligtelse til at levere uovertruffen værdi, valgmuligheder og oplevelser til vores kunder, er vi overbeviste om, at vi er meget godt positioneret til vores næste vækstfase.”
Finansdirektør Martine Gerow tilføjede: “Vi ser fortsat stærkt momentum i genopretningen af forretningsrejser. Vi vinder andel med stærke nye gevinster og fortsat momentum hos SMV-kunder [små og mellemstore virksomheder]. Vi er fortsat på vej til at levere betydelige Egencia-synergier og permanente omkostningsreduktioner. Sammenlagt giver dette os tillid til at hæve vores 2022-guidance for hele året og giver os yderligere tillid til, at vi er på vej til at opfylde vores 2023-prognose.
Virksomheden skal begynde at blive handlet på New York Stock Exchange ved udgangen af måneden.