Annons:

Forretningsrejser forventes ikke at vende tilbage til før-pandemisk niveau

Forretningssrejserne vender ikke tilbage til sit før-pandemiske niveau, det er pres på omkostningerne og på virksomhedernes fokus på CO2 udledningen, der fører til at primært de store virksomheder stiller spørgsmålstegn ved formålet med forretningsrejsen.

Dette er ifølge Senior Corporate Travel Managers, der talte på et Institute of Travel Management (ITM) Trending Summit i London i sidste uge.

Virksomhedens Travel Manager for et globalt forretningskonsulent firma udtalte: ”Økonomi er blevet den højeste prioritet. Kunderelateret rejse vil fortsat ske, så længe det genererer omsætning, hvilket er 60% -70% af rejsevolumen. Men de resterende internationale rejser skal have et formål. ”

Global Travel Operations Manager hos en multinationel IT og Analytic-gruppe var enig og sagde: ”Budgetter er begrænset til 70% for internationale møder. Vi har set stigninger i flypriser, så det vil have indflydelse. ”Ledere ser på, hvor mange mennesker der skal med på turen og reducere antallet af deltagere ned.”

De advarede også om: ”At der er en risiko for, at budgetterne bliver opbrugt og rejser må annulleres.”

Den globale Travel Manager i en større bank hævdede: “Ikke-indtægtsgenererende rejse har ramt muren.”

De tilføjede: ”Der vil ikke være så mange ture på grund af omkostninger. Rejser kan repræsentere 20% eller mere af virksomhedens CO2-emissioner. Hvis rejsende ikke tager hensyn til dette, rammer vi ikke vores mål. ”

Den globale Travel Manager hos et multinationalt teknologiselskab sagde: ”Der er en masse gætteri på, hvordan vores rejseprogram for næste år vil se ud. Vi ser ud til at have et CO2-budget og er ved at flytte nogle flyrejser til tog. ”

En ITM ‘trendundersøgelse’ hos Travel Managers og indkøbere, der blev udført i november, viste, at ‘budgetkontrol’ var en af deres største bekymringer sammen med utilfredshed med online bookingværktøjer og virksomhedens “Duty of Care” over for sine rejsende.

To tredjedele (68%) af medlemmerne identificerede serviceleverancen som den største udfordring, som sektoren står overfor, efterfulgt af Travel Management Company Service (61%) og økonomiens tilstand (52%).

Én ud af fire forventede, at deres rejsebudget for 2023 ville være lavere end i år, skønt halvdelen forventede, at det ville stige, og 40% sagde, at de var involveret i virksomhedsdiskussioner om investeringsafkast fra rejsen.

En ud af fire (24%) sagde, at de havde indført eller ville indføre et CO2-budget for rejser i 2023.

ITM-administrerende direktør Scott Davies sagde: “Næsten alle købere forventer, at deres flyselskaber vil forpligte sig til brugen af bæredygtigt flybrændstof.”

Alle Corporate Travel Managers og indkøbere på topmødet talte på betingelse af anonymitet.

 

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.