Annons:

Flyselskaber reducerer forstyrrelser efter en ‘udfordrende’ sommer

Flyselskaber reducerede antallet af aflysninger og forsinkelser over hele verden i løbet af september, da industrien så ud til at "vende tilbage til det normale" efter en turbulent sommer domineret af forstyrrelse af flyvninger.

Den seneste “Airline on time performance” rapport, udarbejdet af luftfartsdataspecialist Cirium, viser at industriens operationer var nået et niveau af “ro” i september efter måneder med negative overskrifter.

”Efter en udfordrende sommerrejsesæson for branchen ser tingene ud til at vende tilbage til det normale,” siger Cirium i sin rapport.

“Flyselskaber er tilbage og gennemfører deres planlagte flyvninger med minimale aflysninger – med nogle undtagelser, især orkanen Ian i USA – og bringer deres rejsende til destinationerne til tiden.”

I Europa indtog Norwegian toppladsen “On-time” i september med en score på 83,9% og overtog pladsen fra det spanske luftfartsselskab Iberia (81,5%), som havde været det bedst præsterende europæiske flyselskab i de foregående tre måneder.

De næste tre bedst præsterende flyselskaber i Europa var Air Europa (81,1%), Finnair (80,6%) og SAS (79,7%).

I Nordamerika havde Delta den bedste præstation til tiden på 89,2% efterfulgt af United Airlines (86,9%).

Japan Airlines (JAL) var den bedste globale netværksoperatør med en punktlighed på 91%, tæt fulgt af deres japanske rival Ana på 90%.

Kommentarer

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vores regler er enkle:Hold en god tone og vis respekt for dem vi skriver om og andre læsere, som kommenterer artiklerne. Alle kommentarer redigeres af redaktionen.

0 kommentarer Åbne

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.