De største stressfaktorer under rejsen for de adspurgte rejsende er under lufthavnsoplevelsen, hvor 64 procent identificerer flyforsinkelser og aflysninger som en stressfaktor og 53 procent kalder korte skift mellem flyforbindelser en stressfaktor. De næsthøjeste stressfaktorer var økonomisæder på langdistanceflyvninger (40 procent) og et dårligt hotel (39 procent). At finde spisemuligheder på deres destination, arbejdsmuligheder efter arbejdstid og at blive orienteret og finde transport på deres destination var de mindst sandsynlige årsager til stress, ifølge de adspurgte rejsende.
Som sådan var direkte fly (70 procent) det største ønske til en bedre rejsepolitik og tilladelse af eget valg af flysædesæde (59 procent). Praktiske hotelplaceringer, medlemskab af fast-track-programmer og langdistance-business-class-politik var også ønsket hos over 50 procent af de rejsende.
Covid-19-bekymringer dominerer stadig rejsendes bekymringer før turen, hvor 54 procent siger, at forståelse af regler relateret til virussen og udarbejdelse af påkrævede dokumenter er stressfaktorer. Mens 44 procent også identificerede at skulle ombooke for ændringer og aflysninger som en stressfaktor før rejsen, er selve bookingprocessen mindre årsag til stress.
De største stressfaktorer efter rejsen identificeret i undersøgelsen var at indhente arbejdet (51 procent) og udarbejdelse af rejseafregning (45 procent).
Blandt BCD’s undersøgelsesgruppe var 69 procent baseret i Nordamerika, 17 procent var i Europa, Mellemøsten og Afrika, 14 procent var i Asien/Stillehavsområdet og 1 procent var i Latinamerika. Omkring to tredjedele af de adspurgte var mænd, og 34 procent var kvinder. Omkring halvdelen af de adspurgte var i generation X, lidt over en tredjedel var Baby Boomers og resten var Millennials.