Regnskabstallene bringer KLM Royal Dutch Airlines tættere på 2019-resultaterne, en præstation, der kan tilskrives det hurtige opsving i efterspørgslen efter rejser, efter at Covid-relaterede rejserestriktioner blev lempet i begyndelsen af 2022. Alligevel vil KLM stå over for en række af usikkerheder i 2023. Geopolitiske spændinger, inflation, en mulig recession og den høje pris på brændstof kan alle påvirke dets økonomiske resultater.
KLM bød 25,8 millioner passagerer velkommen om bord sidste år og Transavia 7,7 millioner. På grund af driftsproblemer på Schiphol og KLM’s egen mangel på arbejdskraft var kundeoplevelsesvurderingen 37, et godt stykke under NPS-målet på 50.
Nu hvor roen stort set er vendt tilbage til Schiphol, er vi glade for at se vores NPS stige igen. Kunderne reagerede positivt sidste år på introduktionen af vores nye Premium Comfort Class på interkontinentale flyvninger, udtaler Marjan Rintel – CEO KLM.