En gratis snack, en flaske vand og en række varme og kolde drikke vil blive tilbudt økonomipassagerer, mens flyselskabet forsøger at genetablere sig selv som et luksusmærke.
Den gratis snack blev midlertidigt genintroduceret som en gestus til dem der rejste under pandemien. Efter positiv feedback fra passagererne bekræfter administrerende direktør Sean Doyle nu, at maden og drikkevarerne forbliver gratis.
I et åbent brev skrev han: “I har også fortalt os, at i sætter pris på det gratis vand og snacks, vi har tilbudt på kortdistanceflyvninger i vores Euro Traveller-kabine, så vi fortsætter med dette.” Han tilføjede: ‘Jeg søger ikke at komme med undskyldninger for ting, der burde være gået bedre. Det, jeg gør, er at give dig det løfte, at vi vil skabe et bedre British Airways.
Kritikere siger, at BA efter nedskæringerne tilbyder et serviceniveau svarende til et lavprisflyselskab, på trods af at dets priser ofte er højere end konkurrenterne.
“Jeg ved, at din loyalitet er blevet testet, og jeg vil gerne forsikre dig om, at vi aldrig tager den for givet. Min første prioritet er at løse de problemer, som mange af jer har oplevet og måske stadig oplever.” siger Sean Doyle.
BAs moderselskab IAG, som også ejer Iberia, har mistet mere end 60 procent af sin værdi på London Stock Exchange under pandemien. Genoprettelsen af BA’s omdømme kunne i nogen grad bidrage til at begrænse disse tab.