Eigild Christensen blev i 2019 regnet som Nordjyllands måske rigeste personer med en samlet formue på 1,8 milliarder. Christensen blev hovedejer med 90 procent af Great Dane Airlines, som gennemførte sin første flyvning i sommeren 2019. Tre fly blev købt af Christensen for 250 millioner.
Et år senere havde pandemien ført til den største krise nogensinde i luftfartsindustrien. Men Great Dane holdt ud indtil 11. oktober 2021, hvor konkursen var en kendsgerning, og Christensen var overbevist om, at hans udsagn ikke kunne være sandt, og han ønskede ikke at punge ud med flere penge længere.
Ingen sjov nyhed for rejseselskabet Bravo Tours, der allerede ugen efter havde pæne indtægter, da 3.000 passagerer skulle rejse på charterrejse i efterårsferien. Nu kom Eigild B Christensen i stedet med nyheden om, at virksomheden var konkurs. Omkring 85 procent af Bravo Tours rejser var med Great Dane Airlines, og kort før konkursen havde de foretaget forudbetalinger på omkring 12 millioner til flyselskabet.
– Det er en fuldstændig uforklarlig situation, han (Eigild B Christensen) satte os i. Jeg havde ingen fornemmelse af, at det var i gang. Han har mange gange sagt, at han økonomisk står bag virksomheden. Og vi fik at vide, at der næsten var udsolgt i sommeren 2022, siger Bravo Tours adm. direktør Peter Hornshøj til Berlingske. Bravo Tours har nu til hensigt at forfølge erstatningskrav fra Great Dane Airlines. Kreditorerne har et samlet krav på 114 millioner.
Også Bravo Tours’ tidligere moderselskab, TravelCo Nordic A/S, gik allerede i efteråret 2020 konkurs med en gæld på over en halv mia. Men rejsebureauet fortsatte i det nystiftede Bravo Tours 1998 A/S.
I et desperat forsøg på at skabe indtægter under pandemien, blev det om malede Great Dane Airlines-fly sat til indenrigsflyvninger i Vietnam for Bamboo Airways i 2020 og et stykke ind i 2021. Men den 11. oktober fik de 78 medarbejdere besked om, at de stod uden arbejde, og 118 passagerer, der var på vej til det sydlige Italien, forlod aldrig Billund Lufthavn.