Annons:

Flere tusinder klager efter SAS-strejken

Virksomheder, der hjælper forbrugerne med at klage over flyrejser, har fået tusindvis af henvendelser efter SAS-strejken.

Virksomheden Flyforsinkelser har modtaget 600 henvendelser fra Norge på en dag, informerer de til den norske radiokanal P4.

– Vi har haft en meget stor efterspørgsel i denne uge, siger direktøren for Flyforsinkelser, Johan Fogmann.

Firmaet Flyhjælp siger, at de har modtaget over tusind henvendelser. De to virksomheder hjælper kunder med at klage over flyrejser og tjener selv en andel af kompensationsbeløbet.

SAS mener, at strejken var en ekstraordinær omstændighed, og derfor hævder de, at klagerne ikke rammer inden for EU’s krav om standardkompensationen på op til 600 EUR pr. passager. Fogmann mener derimod, at kunderne har ret til dette.

– Det er vi meget sikre på. EU har tidligere sagt, at strejken giver ret til erstatning, siger direktøren.

Han siger, at de allerede har sendt flere lignende krav, men ifølge Fogmann kan det tage op til 18 måneder at ende i retten.

Informationschefen i SAS Knut Morten Johansen siger, at virksomhederne skaber forventninger blandt forbrugerne for at lave en forretning ud af det.

Piloterne i SAS strejkede i hele Skandinavien i en uge for blandt andet at få højere lønninger og bedre arbejdsvilkår. Strejken sluttede den ​​2. maj. (NTB)

Kommentarer är stängda.

Abonner gratis på Travel News’ nyhedsbrev og få de seneste nyheder fra rejsebranchen på alle hverdage inden kl. 8.