Meget tyder dog på, at aftalen kan risikere at skabe flere uenigheder i et i forvejen »meget køligt« forhold mellem fagforeninger internt i SAS. Det skriver Berlingske.
Samtidig lurer en lang række andre store udfordringer lige om hjørnet for det kriseramte luftfartsselskab.
»Det her ripper op i modsætningsforholdet internt på lønmodtagersiden. Det er et slemt fænomen at have, at man konkurrerer med hinanden, for fagforeningssituationen skulle være, at man stod sammen og ikke spiller sig ud mod hinanden. Så det er ikke nemt her, og der er rivninger hele vejen igennem,« siger Henning Jørgensen, arbejdsmarkedsforsker og professor emeritus ved Aalborg Universitet.
Og det stopper ikke der …
15 dages strejke er slut, men ifølge flere brandingeksperter skal SAS nu i gang med et langt og sejt træk for at vinde forbrugernes tillid tilbage. Det skriver Berlingske.
»De står i lort til knæene. Det er rigtigt skidt for dem det her. Det, de har levet af, er i høj grad tillid fra forbrugeren, og den tillid er fuldstændig fordampet,« siger Carsten Herholdt, ejer af The Brand Agency og brandingekspert.