Emirates passagertal ligger lidt højere end IATA’s generelle tal, selvom ruterne til Asien fortsat ligger noget lavere, på grund af de forlængede corona-restriktioner. Nu er trafikken til Kina blevet genoptaget og Emirates forventer derfor en hurtig vækst på disse ruter og til Australien.
Flyflåden bliver fortsat udbygget og de har bestilt 50 nye Airbus 350, der forventes leveret fra august 2024 og 3 år frem. Den store vækst giver udfordringer med at rekrutere det nødvendige antal piloter og cabincrew, der skal således ansættes 500 nye piloter og 6.000 cabincrews i løbet af de næste 12 måneder.
København beflyves i øjeblikket med Boeing 777, men Morten Balk forventer/håber at den store Airbus 380 bliver genindsat på ruten på et senere tidspunkt. De 3 mest besøgte destinationer fra København er: Dubai, Thailand og Maldiverne. Selskabet har i Danmark oplevet en omsætningsstigning på 20%, selvom kapaciteten har været 30% mindre end i 2020.
Emirates globalt havde det største overskud i selskabets historie sidste regnskabsår (april 21 til marts 22) på 1,1 mia USD. Morten omtalte HALVÅRS-regnskabet, så den rigtige sætning vil være: Globalt set havde Emirates det største overskud på et halvårsregnskab i selskabets historie i det seneste halvårsregnskab (1. april 22 til 30. september 22) på 1,1 mia USD.