Et panel bestående af repræsentanter for TMC’er (forretningsrejsebureauer) og Travel Managers var enige om, at begge parter har lært meget af Corona-pandemien. Først og fremmest måtte TMC’er se at deres indtjening blev kraftigt reduceret, selvom deres arbejdsmængde ikke blev tilsvarende mindre. Deres kunder efterspurgte en anden service, omkring rejserestriktioner, flyannulleringer m.m., som TMC’erne ikke fik den nødvendige indtjening for at levere. I sammenhæng med disse forhold, har kunderne den opfattelse, at TMC’erne burde have været mere proaktive i forhold til situationen.
Konklusionen på en god debat blandt de mere end 60 mødedeltagere blev, at fremtidens samarbejdsformer skal revurderes meget nøje og tage mere hensyn til de unormale og uventede forhold der kan opstå.
Andre leverandører i forretningsrejseindustrien (hoteller og biludlejning) forudser, ligesom flyselskaberne, at der kommer en prisstigning i de kommende år, som kommer til at ligge over den forventede inflation. Dog har man den opfattelse at rejsevolumerne vil fortsætte med at stige og i løbet af 2023 være tæt på niveuaet fra før pandemien.